fredag 1 oktober 2010

Recension: Björn Axén Volumaster Professional Slim

Jag fått äran och möjligheten att få testa på den nya uppdaterade versionen av Bjrön Axéns Volumaster. De har döpt den nya volumastern till Volumaster Professional Slim. Slim modellen är främst anpassat för tunt fint skandinaviskt hår och även de som har kort hår.

I paketet ingår följande saker; Volumaster Professional Slim, förvaringsväska, två hårklämmor, styling kam, instruktions DVD och bruksanvisning.
Volumastern har två små smala kermamiskaplattor, extra lång sladd på 2,8 m, låsknapp, automatisk avstängning efter 60 minuter och snabb uppvärmning.
Stegvis instälning av perfekt temperatur och den röda indikator lampan tala om då Volumastern är klar att använda.
Jag började att dela in över och under håret och tog en hårslinga och tuperade lätt vid hårfästet, klämde med Volumastern i ca 2 sekunder och lät det svalna. Jag fortsatte sedan på samma sätt med resten av håret men lämnade det översta håret. Detta föra att täcka eventuella "vågor".
Med mitt platta hår tyckte jag att resultatet blev väldigt bra och jag kan lätt rekommendera Volumaster Professional Slim och betyget bli Väl Godkänt!

2 kommentarer:

  1. resultatet var verkligen VG. Förstår att du är nöjd.:)

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Jag ser att detta är ett gammalt inlägg.. men du minns möjligtvis inte om tången blev väldigt varm när du testade den?

    Mvh
    Anna

    SvaraRadera