måndag 11 oktober 2010

MAC Venomous Villains; Evil Queen from Snow White

Då var det dags för andra inlägget om produkterna från MAC´s Venomous Villiains. Denna gång är det sakerna från Evil Queen från Snövit och the sju dvärgarna. 1937 hade Disney premiär för sin första tecknade film som just det var Snövit.

Evil Queen är nog den kollektionen som innehåll mest av de saker som jag verkligen gillade, underbara förpackningar och färger.

Utsidan har enkla tecknade figurer medan det är mer trycka karaktärer i färg på själv produkt förpackningen. Varje produkt har ett eget tryck av karaktären i olika skepnader, aldrig samma på t.ex. ögonskugga och läppstift.
Av alla förpackningarna från Venomous Villains är denna #1, vilken underbar bild med draperiet och Evil Queen.
Blush i matte formula i färgen Bite of an Apple som beskrivs som en Soft coral pink. Jag upplever den som väldigt pigmenterad och en trevlig färg.

Det fanns tre ögonskuggor som alla var åt det lila hållet, en ljus ljunglila, en cranberry lila och en kalkig mellanmörk lila. Jag valde den ljus ljunglila Her alter image i veluxe pearl formula i färgen light violet.


Lipglass Strange Potion i en underbar korall färg med lite silver skimmer i som MAC beskriver som en soft coral pink.


Ett läppstift bara måste man ha! Denna gång blev det den lite udda färgen Toxic Tail i satin formula. Färgen är en bright coral och jag skulle nog säga att det är en neon korall med drag mot orange. Det är en färg som verkligen syns :)


För att summera så hamnar rouget Bite of an Apple och läppglanset Strange Potion som nummer ett!

1 kommentar:

  1. Fina förpackningar, även om jag alltid som liten var ganska rädd för den onda kvinnan. När det gäller MAC-kollektionen föll jag mest för den fina lavendelfärgade ögonskuggan.

    SvaraRadera