lördag 27 augusti 2011

MAC Styledriven Collection - swatches

Då var det dags att visa lite swatches från MAC´s kommande Pro Longwear kollektion Styledriven Collection med släpp 8:de september.


Från vänster; Lipstick Till Tomorrow, Lipglass Patience, Please, Eyeshadow Hot Paprika



Pro Longwear Eyeshadow i färgen Hot Paprika är verkligen inte en färg jag skulle ha köpt själv, men den är rätt så fin och kommer passa super med blå ögon. Finishen är mjuk och lite frostig och pigmenteringen är bra.

Färgen är en mid-tone brunt red.

De nya Pro Longwear Lipglass har liknande förpackning som Creamsheen Glass. Formulan är lite trög och jag upplevde glosset svårt att applicera samt att det gäller att vara snabb för att få det snyggt.



Jag undrar varför de har gjort om applikatorn till denna?

Färgen är en Light pink-blue.

En färg på Pro Longwear Lipstick som har släppts innan är Till Tomorrow och jag köpte den under första släppet. Den är i en cream finish och de håller faktiskt rätt så bra på läpparna.


En mid-tone dirty mauve beskrivs färgen som.

2 kommentarer:

  1. Hot Paprika är ju en färg jag aldrig vågat använda själv-trots mina blå ögon:) Kanske kan få se den på en eotd?
    Nya applikatorn till glosset är ju urusel. Prövar de inte ut funktionen innan de ändrar på applikatorn? Man kan ju undra!

    SvaraRadera
  2. Hot Paprika- MÅÅÅSTE ha, kommer bli så snygg till mina ljusblå ögon, ahh längtar!

    SvaraRadera