tisdag 22 oktober 2013

Bobbi Brown Long-Wear Gel Eyeliner Black Ink 1

Då har jag äntligen köpt på mig Bobbi Brown´s klassiska Long-Wear Gel Eyeliner (230 kr) i Black Ink 1. Black Ink är en gel eyeliner som används med en tunn pensel för bästa resultat. Färgen är helt svart och är förhållandes matt i formulan och ett stort plus är att den är long-wear alltså extra hållbar. Jag har även testat MAC´s version Fluid Line, då gillar jag Bobbi Brown bättre!
Eyelinern kommer i en rund glasburk med skruv lock innehållandes 3 gram.
Bobbi Brown Long-Wear Gel Eyeliner Black Ink 1 - a jet black
Jag är inte speciellt bra på att applicera gel eyeliner, fast med Bobbi Brown Long-Wear Gel Eyeliner blir resultatet ganska bra, på bilderna har jag använt mig av en snedställd borste från MAC - #208.

6 kommentarer:

  1. Tycker faktiskt resultatet blev jättebra!

    SvaraRadera
  2. Jag var inte heller duktig på att använda gel eyeliner sen upptäckte jag MAC's #266 borste och nu är jag mästare på att göra eyeliner ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra tips, undra bara var skillnaden är på #208 och #266 har för mig att båda är snedställda?

      Radera
  3. Är inte #208 ögonbrynsborste?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har du nog rätt i fast jag använder den som eyeliner. Tror att #266 är lite större eller iallafall längre...

      Radera