torsdag 31 oktober 2013

MAC Divine Night Holiday 2013 Collection - Nail Lacquer Military

I MAC´s julkollektion MAC Divine Night Collection kommer tre nagellack. Jag har fått hem den mörkt silvergrå i färgen Military (SEK 165) i en halvmatt formula för prov. Military och de andra sakerna släpps den 8 november. 

Det var lite annorlunda att få nagellack som pressprov, man brukar inte få det. Jag vet heller inte om det riktigt assar in i julkollektionen Divine Night då jag anser att den går i varma guldigatoner och rött. Nagellacket är mörkgrått och med silver i... 
Det som är spännande här är själva formulan som är semi-matt eller suede - kommer ni ihåg nagellacken från OPI...?
MAC Nail Lacquer Military - black matte with silver suede pearl
På min nagellacksticka täcker Military mycket bra och det är absolut inget fel på själva nagellacket - varken i egenskaper eller i färgen. Dock passar den inte i en julkollektion.

4 kommentarer:

  1. Istämmer! Sticker ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh ja, det sticker ut - men på ett bra sätt?

      Radera
  2. Svar
    1. Det är inget fel på nagelacket, bara att jag inte tycker att det passar in i den övriga kollektonen.

      Radera