lördag 2 augusti 2014

Hmm, det där med eyeliner - ett kapitel för sig!

Det där med en snygg eyeliner vinge är ett kapitel för sig och kräver sin träning. Jag får helt enkelt inte till den snygga touchen som krävs. Då jag ska applicera en eyeliner blir det antingen med en ögonskugga eller med en gelé baserad eyeliner.

Borsten är A och O och beroende på vilken typ av eyeliner jag ska lägga använder jag olika borstar. Då jag ska använda en ögonskugga till eyeliner blir det MAC Angled Brow Brush #208 som är snedställd och får med bra av ögonskuggan. Om det är en eyeliner i gelé form är antingen den tunna MAC Precise Eye Liner #210 eller den på bilden nedan - Bobbi Brown Ultra Fine Eye Liner Brush.
En av Bobbi Brown´s bästsäljande produkter är Long-Wear Gel Eye Liner här i färgen Espresso Ink #7 en mörk svartbrun matt färg. Jag har gett mig på att applicera den som en snygg eyeliner med en avslutande vinge på bilden nedan. Jag har här använt mig av Bobbi Brown borsten med den platta sida och sin avsmalnande tipp.
Med en svart matt ögonskugga bli resultatet inte lika skarpt och det blir ett mjukare intryck. Här använde jag min oftast av den snedställda borsten #208 från MAC och ögonskuggan på bilden är Bobbi Brown Eye Shadow Caviar #0J.
Som ni ser på bilden blir resultatet mjuk och mer bara en markering av ögonfransarna.

1 kommentar: