onsdag 6 augusti 2014

Karin Herzog Éclat de Beauté

Karin Herzog är ett relativt nytt märke för mig dock, var det i ropet lite när Kate Middeton gifte sig med Prins William och där hon i en intervju sa att hon använde hudvård från Karin Herzog. Märket fick då ett stort uppsving och under förra veckan fick jag hem ett litet prova på kit som innehåller oxygenprodukterna. 
Karin Herzog Éclat de Beauté Beauty Kit innehåller tre svarta tuber och en pensel. Man får rengöring, skrubb, mask och en pensel till priset 649 kr.
De tre+1 produkterna kommer snyggt paketerat i sin lilla låda. Den ända jag kan sakna är en dag/nattkräm som en fin avslutning på rengöring och skrubb/mask!
Professional Cleansing 25 ml är en tjock oljebaseras rengöring som fungerat ypperligt. Den rengör på djupet och tar bort makeup och orenheter bra. Dock känner jag att den måste sköljas bort med varmt vatten för att få bort den lite oljiga hinnan som kan uppstå.
Mild Scrub 25 ml är en ansiktsskrubb som tar bort döda hudceller och andra orenheter samt arbetar med syret för att förberedda huden för fukten och näringen i produkterna.
Essential Mask 25 ml är en tunn ansiktsmask som innehåller 2% syre och olika essentiella oljor all för att ditt ansikte ska få en liten "vitamin cocktail". Masken gjorde att bra jobb och vist kändes min hy fräschare och friskare. Man kan använda masken som en quick-fix och låta den sitta på 10-20 min., eller låt vecka över natten.
Pensel för ansiktet

1 kommentar: