fredag 21 augusti 2015

H&M Beauty is in the house!

H&M har nu under sensommaren släppt sin nya skönhetsserie under namnet H&M Beauty. Det är makeup blandat med hudvård och verktyg som ryms på hyllorna. Jag har köpt på mig några av sakerna och jag tycker att kvalitén är bra och prisvärd för vad man får. Jag tror att priserna ligger från 19,50 kr och upp till 129 kr för makeup och verktyg.
Förpackningarna är i vitt och svart med detaljer i guld.
 
H&M Lip Scrub Clean Canvas innehåller mandelolja och socker samt vitamin E och B5, 79,50 kr / 7,7 g.
H&M Lip Definer i färgen Au Naturel och Invisible Touch är krämiga och bra. Au Naturel ger en perfekt "naken" läpp och den vita läppenna håller läppstiftet på plats och att det håller längre. Pennorna kostar 49,50 kr / st och innehåller 1,2 g.
H&M Pure Radiance Powder Blusher Imperial Red en mjuk och pigmenterad rouge som jag valde i en stark röd färg. Det gäller att vara försiktig men resultatet blir fint. Rougerna hos H&M kostar 79,50 kr för 5 g.
Jag hade gärna sett en spegel i locket!
Färgen ser väldigt stark ut i dosan men blir en korallröd med lite varma undertoner på huden.

3 kommentarer:

  1. Rouget ser riktigt fint ut! Men känns verkligen som en spegel borde suttit där..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis att något fattas - men det är snyggt och blir riktigt bra på kinderna. Jag är väldigt positiv över H&M Beauty!

      Radera
  2. Håller med om att det är bra produkter- och prisvärda!!

    SvaraRadera