torsdag 6 augusti 2015

Tom Ford Cheek Color - Ravish 05 & Wicked 06

Wow, dessa rouge:er från Tom Ford! Mitt huvudmål vid Tom Ford disken på Selfridges var rouge från Tom Ford. Jag hade kolla upp lite swatches innan. men det blir inte så när man väl står vid disken och ska swatcha av själv. Eftersom Tom Ford Cheek Color kostar en hel del (jag betalade £46 per styck) vill man får rätt färg. Dock innehåller de hela 8 gram vilket är mycket produkt om man jämför med MAC och Chanel 6 g och Giorgio Armani 4 g.   
Tom Ford Cheek Color kommer i en örk bronzing ytterförpackning och inne ligger rouget i en lite tygpåse för att skydda. Själva dosan är i brunt och guld med TOM FORD in skriver på kanten, det finns även en spegel i locket.
Vilka färger köpts jag nu? Jo, jag ville ha en vardaglig färg som fungerar till allt och åt det varmare rosiga hållet. Där valde jag färgen Ravish 05 och när jag stod och swatchade blev jag kär i färgen WICKED 06 en härligt rosa med skimmer i rosalila, vilka två jag köpte. Skulle jag välja en till skulle det bli LOVE LUST 01 som en är bättre dupe på NARS Orgasm, med aprikostoner och skimmer i guld.
 RAVISH 05 - WICKED 06
Tom Ford Cheek Color Ravish 05 - warm rosy red with fuchsia shimmer
Tom Ford Cheek Color Wicked 06 - cool raspberry with violet shimmer
 Ravish 05 - Wicked 06
Dessa rouger är i högklass och andas lyx. De tar upp färgen bra, är mjuka och blandas ut på kinderna som en dröm. Ravish är den perfekta vardagsfärgen medan Wicked är väldigt fin, men otroligt pigmenterad och det kan lätt bli för mycket så man måste vara försiktig.

2 kommentarer: