måndag 30 november 2015

Recension: MAC Oval 3 Brush

För något år sedan släppte MAC tre lite annorlunda makeupborstar under namnet Masterclass Brush. Det kom en för ögonen Linear 1 som skulle användas som en eyeliner pensel. En stor Oval 6 vilket var tänkt som en foundation borste och den jag köpte för att testa multitaskern Oval 3 för t.ex. concealer och ögonskugga.
Borsten Oval 3 kommer i ett finfint fodral och det känns att detta är lite mer arbetade borstar och att det inte tillhör de vanliga MAC sortimentet. Oval 3 kostar 325 kr och har syntethår samt att själva borsten är formad med en smal spets för att komma åt och att man ska arbeta precist.
Oval 3 har formen av en tandborste vilket jag tycker är lite svår så man ska arbeta med t.ex. ögonskuggor. Det upplevs som att det är svårt att hålla i borsten och vinkeln blir så inte så bra.
Det packade borsthuvudet är bra då det tar upp mycket pigment, dock svårt att blanda in snyggt. Tror att den lämpar sig bättre till krämprodukter som concealer och krämskuggor.
Jag vet inte riktigt vad jag tycker, dock är det ingen borsta jag brukar att stärka mig efter så betyget blir 2,5 av 5 - inte på topp direkt till det höga priset.

1 kommentar: