onsdag 11 november 2015

Tom Ford Eye Color Quad Cocoa Mirage 03

Jag har redan visat makeupen med Tom Ford Cocoa Mirage i fokus nu är det dags för att se hur själva paletten ser ut. Detta är en första ögonskuggspaletten som jag testar från Tom Ford och wow vilken produkt. Paletten innehåller fyra ögonskuggor alla i bruna toner där tre är matta och en innehåller skimmer, du får 10 g. för 515 DKK. 
Eye Color Quad har samma typ av förpackning som t.ex. rougen där den är mörkbrun och detaljer i guld. Man får också med den lilla påsen att ha paletten i.
 När vi öppnar paletten finner vi de fyra ögonskuggorna och två dubbel applikatorer den ena har vit naturhår. Det finns även en stor spegel i locket.
Som ni ser valda jag den färg på ögonskuggorna som jag kommer att få användning mest av. De är bruna och har varma undertoner. Skugga 3 (nere till vänster) är skimrande och har sätt så mycket rött i sig, de övriga tre är matta.
Tom Ford Eye Color Quad Cocoa Mirage 03
Jag har swatchat av palettens fyra färger och de håller otroligt hög kvalité och är super pigmenterade och mjuka. Jag är så nöjd med Tom Ford ögonskuggorna!
Då jag har använt Cocoa Mirage har jag haft den ljusaste skuggan över locket och använt mellanbruna skuggan på halva och även under ögat. Den skimrande rödbruna har jag haft i globen och den mörkaste som en mjuk eyeliner.

1 kommentar: