söndag 24 juli 2016

Recension: The Body Shop Vitamin E Moisture-Protect Emulsion SPF 30 PA+++

Under ca två månader har jag kört på med The Body Shop Vitamin E Moisture-Protect Emulsion SPF 30 PA+++ som min dagkräm. Den kommer i en praktisk luftpump flaska och kostar 275 kr för 50 ml. Det är en lätt och återfuktande dagkräm med hög SPF på 30 samt med extra skydd mot UVB. Jag gillar att den är lätt och inte ger en tjock hinna och vita märken utan sjunker snabbt in i huden. Dom dagar då jag vet att det är extra stark UVA har jag kompletterat med ytterligare SPF och återapplicerat under dagen.  
Det känns bra att använda en dagkräm den bra SPF för att slippa solskador och hålla samtidigt hålla hyn återfuktad under dagen. Detta är en bra dagkräm och ett nytillskott i The Body Shop Vitamin E serie och ett bra sådant. Det blir ett högt betyg på 4,5 av 5.

1 kommentar:

  1. SPF är ju verkligen ett måste sommartid!
    Snygg ny layout på din blogg ***

    SvaraRadera