fredag 1 januari 2010

Top 8 MAC Lips

Från att ha varit en läppglans-tjej till att nästan enbart använda läppstift, är steget inte så långt :) Då jag upptäckte att det fanns olika formulas på MAC´s läppstift var jag fast. Mina favoriter är Luster, Cremesheen och Glaze.

Tänkte då att jag skulle lista mina favoriter över läpprodukter (utan någon speciell ordning). Det namn inom parantesen är kollektionen den kom med.

Glaze Lipstick "Total Wow!" (Magic, Mirth and Mischief)

Luster Lipstick "Viva Glam VI SE"

Luster Lipstick "Nude Rose" (DSquared2)
Cremesheen Lipstick "Crème d´Nude"(CremeTeam)

Glimmerglass "Blackfire" (Style Black)

Cremesheen Glass "Partial To Pink" (CremeTeam och Magic, Mirth and Mischief)

Slimshine Lipstick "Gentle Simmer" (Cool Heat)
Lipgelée "Moistly"

SMACK WITH MAC <3

4 kommentarer:

  1. Då har jag en fråga: Vilket av MAC's olika läppstift är fetast? Jag är nämligen jätteberoende av feta produktera på läpparna och upplever oftast läppstift som alltför torra för mig. Därför blir det mest läppglans och det är ju trist när det finns så många fina färger på läppstift...

    SvaraRadera
  2. Total wow! Snyggast färg och häftigaste namnet. Är det dessutom krämigt och skönt på läpparna- så ytterligare ett plus!

    SvaraRadera
  3. Ninni: Jag skulle säga att Cremesheen är fetast och att Slimeshine lipstick:en är krämigast och mest behagliga att använda. Lycka till efter jakten på ditt perfekta läppstift :)

    SvaraRadera