onsdag 23 februari 2011

MAC Lip Conditioner Spf 15 och Fix+ med Lavender

Något som jag tycker faller i glömska bland MAC saker är deras hudvårdslinje. Där finns en del olika serier och nu senast lanserades två uppdaterade versioner på Fix+ och Lip Conditioner spf 15 båda med lavendel doft med släppet från MAC Cham-Pale i januari.



Fix+ Lavender kan använda lite lite av varje t.ex. återfukta ansiktet som en ansiktsspray men även fukta penslar för att få en mer intensiv färg på ögonskuggan. En helt utomordentligt bra spray! Då man jämför med den vanliga Fix+ så finns där en viss lavendel och vanilj doft, det ska säkert vara extra bra för just ansiktet men doften försvinner nästan direkt...bra eller dåligt?

Den andra saken som släpptes med lavendel, vanilj doft och en söt sådan i just denna version var Lip Conditioner Spf 15, ett återfuktande läppbalsam för läpparna. Den ger ingen färg med sitter på fint och smakar gott. Jag är väldigt nöjd med mitt läppbalsam i stiftform från MAC som används flitigt varje dag och denna var också trevlig.
Förpackningen en en lite burk är inget jag skulle rekommendera att ha i handväskan då man använder fingrarna vid applicering och funkar den finfint hemma.

3 kommentarer:

  1. Jag spanade lite på sprayen, och ångrar nu att jag inte köpte den...

    SvaraRadera
  2. Ja jag tycker att det ska dofta härligt när man just sprayar, men doften behöver ju innte dröja sig kvar. Då konkurrerar den ju med den parfym man har.

    SvaraRadera
  3. Jag har MACs vanliga Fix + på jobb men den används väldigt sällan. Jag kommer helt enkelt inte ihåg att spraya =( Synd för det hade säkert gjort underverk när man sitter framför en dator hela dagarna.

    SvaraRadera