måndag 15 april 2013

L'oreal Color Riche Confetti

Nagellacks trenderna för våren och sommaren verkar att vara prickigtglitter med svart eller vit som bas. Titta bara på Illamasqua´s nagellack från deras I'mPerfection eller Deborah Lippmann´s Staccato kollektion... Av en slump gick jag rakt på några överlack från L'oreal och där hittade jag överlacket Confetti som man på ett enkelt sätt kan fixa samma effekt som hos de två andra.
I L'oreal Color Riche Confetti finner vi glitter i svart och vitt i olika storlekar i en genomskinlig bas.
För att få en fin effekt målade jag två lager av L'oreal Confetti över två lager av Chanel Pearl Drop. På de ställena som jag upplevde att det fattades glitter duttade jag dit lite extra. :)

8 kommentarer:

  1. Häftig festivalkänsla!!!

    SvaraRadera
  2. Köpte det lacket i London, tyvärr fick jag en pensel som var helt spretig. Tycker nog det ser finare ut i flaskan på på naglarna. Ska testa med ett ljusrosa krämlack om jag hittar något i gömmorna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tråkigt när det blir så med penslarna. Jag skulle nog tycka att ett grått nagellack skulle vara snyggt.

      Radera
  3. Köpte du det här lacket via internet eller i butik? Isåfall vaaaart! :D Kan inte hitta det :(
    Vänliga hälsningar
    Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag köpte detta på Magasin i Danmark så alltså i en butik, tror att det främst har funnit utomlands...

      Radera