lördag 29 september 2012

Hololack i massor! - FNUG & MUS

Jag har köpte på mig ett antal holografiskt nagellack under förra veckan. Hela FNUG Holographic kollektion hittade jag på Matas i Malmö så det blev såklart denna! Nedan har jag swatchat två lager på mina nagelhjul och den holografiskt effekten är ljuvlig. 
Psychedelic (silver) - Futuristica (blå) - Fantastica (grön)
Eftersom solen har lyst(!) med sin frånvaro under dagarna då jag ville fotografera nagellacken så blev det att jag tog bilden ovan utan blixt och bilden nedan med.
Ofta behöver man en så kallad Aqua Fix just till holografisk nagellack, detta för att de ska få en snyggare yta och hålla betydligt bättre. Så på Make Up Store hittade jag deras Aqua Fix och eftersom jag hade fått upp ögonen för holografisk nagellacken tog jag en titt på Make Up Store´s utbud och även färgen Madeleine fick följa med hem. Det blev även en snabb swatch på färgen Madeleine och den är lite åt en lätt rosalila färg.
 Aqua Fix - Madeleine

7 kommentarer:

  1. Tycker du att aqua fix gjorde någon skillnad gentemot ett vanligt topplack?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aqua Fix ska ju användas som ett baslack för att holon inte ska gå av, jag tyckte att den fungerad mycket bra. Har bara testat den på MUS-lacket.

      Radera
  2. Härliga köp! Nu hoppas jag att du hakar på holofredag framöver ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaja, vi får se hur det blir med det ... ;)Men jag har iallafalla lack så det räcker framöver.

      Radera
  3. Fantastisk lack svårt att säga vilket som är allra finast. Vilket tycker du?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det silvriga från FNUG är väldigt vackert :)

      Radera
  4. Håller så klart med:) Men gillar det blåskimrande lika mycket!

    SvaraRadera