måndag 27 juni 2011

Sol i sinne, brun inne?!

På sommaren är solkräm och solskydd a och o. Det är viktigt att skydda oss mot de skadliga UVB och UVA strålarna. Jag tänkte ha en ny taktik i år med att köra på med en verkligt hög solskyddsfaktor och då inte bränna mig så lätt. Jag brukar först bli röd först för att sedan bli brun och är väl på en 1-4 skala en 2:a i känslighet. Normalt kör jag med 25-30 men tänkte slå till med 40-50.
Det finns en hel del att välja mellan men jag tycker om de solkrämerna som är så kallade "tan intensifier" eller har lite BUS i sig. Det är helt enkelt två smällar i en! Så en hög solskydds faktor för kroppen och en till ansiktet, ett speciellt solstift till läppar och näsa och avslutningsvis en after-sun med lite pignemt för att hålla brännan fin längre.

1 kommentar:

  1. Låååååångsam solbränna sitter längst! Bra att ta det lugnt i solen så man kan njutaa utan sveda

    SvaraRadera