lördag 25 maj 2013

Bobbi Brown Sheer Lip Color Bobbi 5

Bobbi Brown har några olika sorters läppstift och senast i raden är Bobbi Brown Sheer Lip Color som kommer i 14 färger. Jag fick ett bra tips om att färgen Bobbi 5 är ett perfekt mellanting mellan rosa och lite brunare toner. När jag var inne på Åhlens City och såg att de precis hade fått in de nya läppstiften köpte jag ett eget exemplar.
"The sheer lip look of the season-introducing a lightweight formula for lips that delivers an effortless wash of color plus nourishing shine. The best part? Luxurious butters and oils improve the overall condition of lips, instantly and over time. Glides on smoothly and evenly for hours of feather-free wear. In a range of creamy and shimmery shades (the hardest part is having to choose.)"
Bobbi Brown Sheer Lip Color Bobbi 5 - a brownie nude
Jag kan tycka att den är lite för brun för mig och att färgen på läpparna skiljer sig också mycket mot färgen på själva läppstiftet. Det är dock ett mycket behagligt läppstift med en krämig känsla, men jag skulle inte klassa den som en "sheer lip color". Jag funderar också om jag ska använda mig av en rosa läppenna för att ljusa upp den bruna färger...

1 kommentar: