onsdag 29 maj 2013

Recension: Marc Anthony Macadamia Oil Treatment

Hårolja har varit på tapeten ett bra tag och liksom BB krämer släpper i princip alla märken sin egen variant. Jag fick hem Marc Anthony´s variant Macadamia Oil Treatment (159 kr / 50 ml) i våras och har använt den lite då och då.

"En ultralätt stylingolja för torrt hår. Den tränger snabbt in i håret och motverkar slitage och torrhet. 
Använd under stylingen eller som finishprodukt för ett starkare och friskare hår. Den ultralätta produkten hjälper till att vårda slitet hår, förebygger att håret går av och läger sig som en skyddande barriär runt kluvna toppar. Macadamiaoljan tillför torrt hår fukt och ger det glans, medan bambuextraktet stärker svaga områden och jämnar till hårets skyddsbarriär så att håret blir slätare. Lämnar inga rester eller färgavlagringar. Används dagligen." 
Marc Anthony Macadamia Oil Treatment ska passa alla hår typer , dock har jag enbart använt den då jag har upplevt mitt hår som extra torrt och sprött. Jag har då applicerat håroljan innan hårtvätt och i torrt hår enbart i topparna samt masserat in lite i hårbotten. Jag har använt mig av tre-fyra pump tryck och doften är god och nötig. Jag gillar faktiskt Macadamin Oil Treatment den gör håret lite mindre sprött och gör inte mitt hår fett - betyget bli ett starkt Godkänt.

1 kommentar: