torsdag 15 december 2011

MAC Metal-X Cream Shadow Collection - Metall då den är som bäst!

MAC släppte nu i december en ny kollektion med sina Metal-X krämögonskuggor. De har fått ett nytt mönster sedan förra gången och jag upplever att färgerna är lite mer skira och inte så mörka. De färgena som man har behållt är Cyper och Fusion Gold från förra gången. Jag köpte tre av de nya färgerna och jag har sedan innan visat er Hot red Copper. Jag har använt de två ljusare skuggorna (på bild nedan) och jag behöver ha en vanlig primer under så att de sitter på bra. Annars gillar jag verkligen de ny krämskuggorna och jag älskar metallfinishen :) Det ska finnas en i lite metalliskt olivguldgröna med namnet Vintage Coin som jag är sugen på också, har dock inte hittat den någonstans (kollat Kicks.se, Malmö och Köpenhamn) undra om den har utgått...? Även den persikoguld färgade Rusty är väldigt fin.


Palladium är en metallic ash.

Fusion Gold är en light pinky peige with gold pearl.

Venetian Tarnish är en golden tarnish bronze.



Palladium och Fusion Gold



Venetian Tarnish

Från den gamla kollektionen från vintern 2008 har jag två stycken Metal-X skuggor.

Material Gold och Glided Ash

På mina swatches kändes dessa mer färgmättade än de nya...

3 kommentarer:

  1. Inte ens här i Göteborg har de fått in Vintage Coin :(

    SvaraRadera
  2. De ser jättefina ut, hela gänget!

    SvaraRadera
  3. Palladium säger jag!:)

    SvaraRadera