fredag 3 augusti 2012

MAC Lipstick So Chaud

Ett läppstift som ligger utan för min trygghetszon är läppstiftet So Chaud från MAC. För det första är det en matt formula vilket ger otroligt mycket färg och sitter länge, de kan till och med de ett vist stain efter sig och för det andra är det från den röda familjen. Jag testade So Chaud för första gången under min make-up kurs nu i juli och jag blev fast direkt :) Det är en kraftig färg för att vara jag som gillar MLBB-färger med lila toner i luster formulas. 
Vid först anblick kan So Chaud upplevas som en orange med en aning rött i sig, men på mina läppar blir den dock mer bara orange och väldigt täckande.
MAC beskriver färgen som en "intense reddish-orange". I samma matta liga har vi färgen Lady Danger (enligt MAC "vivid bright coral-red") den är dock mer röd och aningen mörkare och klarare, inte lika rostig i sin ton som So Chaud. Väldigt fina båda men rätt lika!
 
Här har jag använt mig av enbart So Chaud på rena torra läppar, varken primer eller läppenna har använts.

1 kommentar: