onsdag 1 augusti 2012

Recension: Kérastase Cristalliste Bain Cristal

Kérastase har släppt en ny serie av hårvård som ska lämpa sig till yngre personer med långt fint hår. I serien som heter Cristalliste finner vi shampoo för fint eller tjockt hår, balsam och ett serum. 

"Cristalliste är speciellt framtaget för yngre personer med långt hår. Passar perfekt för torra längder och toppar. Produkten motverkar fet hårbotten och ger glittrande resultat i håret likt kristaller. Produkten tynger inte ner håret utan du behåller din naturliga volym." (Lyko.se)

Jag klickade hem en flaska shampoo för fint hår från Lookfantastic för £11,90 (ca 135 kr), medan priset i Sverige ligger på 219 kr för en flaska på 250 ml.
Mitt hår är för tillfället ca 5 cm nedanför axlarna det är blont och jag har en fin och mjuk hårkvalite. Jag tänkte att Kérastase Cristalliste Bain skulle passa mig perfekt. Det gör den! Då jag ibland upplever att jag får snabbt lite fett hår har Cristalliste Bain rådigt bot på detta och den nytvättade känslan sitter i längre. Jag kan dock känna att håret blir lite strävt efter, dock kan detta bero på att jag inte använder balsam... Betyget bli ett Väl Godkänt.

5 kommentarer:

  1. när det här serien kom var jag övertygad om att det den skulle passa mig perfekt, så planerar att köpa det när mitt nuvarande shampoo är slut. Men är förvånad över att man inte hört mer om dom!

    SvaraRadera
  2. Ett plus för att det blir den där lite sträva känslan som ett fint och mjukt hår behöver!

    SvaraRadera
  3. Som det står i texten gillar jag denna! Sugen på balsamet nu

    SvaraRadera
  4. Fin blogg!

    Undra hur länge man är en yngre person?

    SvaraRadera