lördag 3 november 2012

Pressevent: Kiehl´s Shop-in-Shop Åhlens City Malmö

Åhlens City i Malmö har fått ett skönhetslyft - i och med detta blev jag inbjuden till ett pressevent för att vara med och titta närmare på den nya shop-in-shop butiken av det amerikanska hudvårdsmärket Kiehl´s innan dörrarna öppnades. 
"Kiehl´s  Since 1851 - Ett historiskt märke med 161 års erfarenhet"
Den nya butiken inne på Åhlens City i Malmö
Dagen började med en trevlig frukost från Sockerbit och sedan följde en presentation av Kiehl´s bakrund och historia från till vad märket står för och arbetar efter idag. Allt presentation hölls av den trevliga Rikke Eriksen, Scandinavian Product Manager för Kiehl´s.

Det som började med ett litet apotek år 1851 nere på hörnet av 13th Street and 3rd Aveneue, New York har verkligen utökats och idag finns Kiehl´s i 38 länder. För utom i sina egna butiken (i Stockholm på Mäster Samuelsgatan 5) väljer Kiehl´s att etablera sig i större varuhus som Åhlens City (Stockholm, Göteborg och Malmö) samt NK (Stockholm).  
 
 Meet: "Mr Bones" - hans står i alla Kiehl´s butiker!
 Hos Kiehl´s sätter man ihop sina personliga gåvor allt efter kundens behov och önskemål.
Varje år har Kiehl´s ett samarbete med en konstnär - i år är det Kenny Scharf - som gör speciella LE-förpackningar av Kiehl´s populära Creme de Corps och Creme de Corps Whipped Body Butter, priser mellan 270-850 kr.
Det senaste från Kiehl´s är deras dofter, duschkrämer och kroppskrämer doftsatta med olika kombinationer.
 Kiehl´s bjuder på många smarta "travle-size" produkter, eller bara för att prova på innan ett eventuellt köp.
Den populära herr-serien från Kiehl´s går helt i blått...
Det var en välfylld goodiebag jag fick med mig hem samt lite extra prover - så nu ska det testas hudvård från Kiehl´s!
Hos Kiehl´s ska man alltid få personlig service och de är givmilda med prover för att man i lugn och ro ska kunna testa på en ny produkt innan man köper den - skulle man ändå inte var nöjd har man 28 dagas "öppet köp". Kiehl´s annonserar inte och använder sig av enklare förpackningar detta för att pressa priset och satsa på innehållet i sina prosukter istället. Priserna har även sänks under året för att matcha prissättningen i USA.

Passa på att titta in på Kiehl´s i Malmö nästa gång du är där - så står personalen redo att skräddarsy din personliga hudvårdsrutin!

2 kommentarer:

  1. Mycket intresserad av märket som satsar mkt på innehåll. Fantastisk goodie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kiehl´s satsar mer på innehåll än på utseende vilket är bra. Underbar goodiebag :)

      Radera