måndag 4 juni 2012

Recension: Max Factor 2000 Calorie Curved Brush Volume & Curl

Jag har rätt långa ögonfransar, men de är även rätt så raka, vilket medför att varje dag innan appliceringen av maskara blir det att böja dom med min ögonfransböjare från Shiseido. Jag har därför sökt efter en maskara som har "curl"-effekt och hittade Max Factor 2000 Calorie Curved Brush Volume & Curl. Jag köpte mitt exemplar som är i svart färg när det var kampanj pris på 99 kr, annars kostar den 130 kr och innehållet är på 9 gram.
 
Själva borsten är lätt böjd för att man ska få en riktigt böj på ögonfransarna samt att den ska ge volym. På bilden nedan har jag jobbat på bra med borste och lagt på två till tre lager.
Jag har använt denna maskara under några veckor nu och varje dag. Den är lätt att applicera med jag upplever att vid första lagret kan det bli lite mycket så det behövs att borsta genom fransarna ännu en gång. De separera sig finns och det bli en bra böj, dock har jag ändå böjt fransarna först. 2000 Calorie sitter på bra under dagen och faller inte av och hamnar under ögat. Jag brukar att tycka om Max Factor´s maskaror och detta är även en som hamnar i den kategorin. 2000 Calorie maskara är en bra budget maskara och den får ett starkt Väl Godkänt i betyg!

1 kommentar:

  1. Bra alternativ då ju! Men trivs du verkligen med den böjda borsten!?

    SvaraRadera