tisdag 28 augusti 2012

MAC Lipstick Hot Tahiti

Jag brukar ju ha stenkoll på MAC´s läppstift, men en färg fick jag tips om som jag faktiskt inte visste fanns är färgen Hot Tahiti i glaze-formulan :) I och med att den är i glaze bli resultatet väldigt naturligt och det blir inte heller så mycket färg. MAC´s kategori "glaze" är inget jag har så många av men den fungerar väldigt bra på mina läppar och det är en bärig lite röd nyans. även om det är en glaze så sitter färgen på väldigt bra på läpparna och jag ha till och med använt en lipfix för att få den extra hållbar ibland.
 
MAC Lipstick Hot Tahiti - soft reddish-coral (glaze)
Det intressanta denna gång bli MAC´s egen beskrivning på färgen med en reddish-coral(!). Jag ser absolut inget korall i detta läppstift utan en mer rödlila ton som kan beskrivas som bärig.

1 kommentar:

  1. Riktigt fin färg! Ser dock inte heller någon korall ton och det är bara ett plus:))

    SvaraRadera