fredag 10 januari 2014

MAC Rihanna Hearts MAC Collection Holiday 2013 - ett läppstift och två eyeliner

Som en lite extra kollektion efter MAC Rihanna Hearts MAC som släpptes i oktober kom precis innan nyår MAC Rihanna Hearts MAC Collection Holiday 2013. Jag har tidigare visat er läppstiftet Bad Girl Riri och jag köpte även tre saker själv. 

Ett av läppstiften som släpptes utöver Bad Girl Riri och Riri Woo var det fuchsia färgade Pleasure Bomb, där alla är i retro matte formula vilket gör de väldigt hållbara. Jag lyckades köpa på mig ett eget exemplar.
Förpackningen denna gång går i vitt och roséguld - tjusigt.
MAC Lipstick Pleasure Bomb - matte fuchsia (retro matte)
Efter läppstiftet var de båda eyelinerna som jag köpte, perfekta till jul och nyår. De är skimriga inte glittriga och håller väldigt bra då de har torkat. De har en liten filter spets att applicera med och de är rätt så lätta att måla på.
MAC Superslick Eye Liner; Cockiness (shimmery rose gold) - Pisces Persuasion (shimmery white) 
MAC´s Superslick Eye Liner är väldigt hållbara då de har torkat och just dessa två färger är lite unika tycker jag. De är  snygga att använda själva eller ovan på en vanlig svart eyeliner. Även läppstiftet sitter på bra på läpparna under flera timmar och läppstiftet Pleasure Bomb var en väldigt lättburen färg för att vara så stark.

2 kommentarer: