måndag 6 januari 2014

Urban Decay NAKED 3 Palette - bilder, swatches och recension

Då var det dags att visa upp den senaste paletten från vår kära vän Urban Decay. Denna gång är det NAKED 3 som jag har att bjuda på och den släpptes under december månad i stora landet i väst. Jag beställde min från HqHair och de var väldigt snabba med att skicka den till mig.

Urban Decay NAKED 3 (£37 eller $52) är den tredje paletten i den succé artade NAKED-serien. I en plast palette med en stor spegel i locket från man 12 ögonskuggor (som är helt nya färger) i olika formula som denna gång en är i skimmer och matta och de går som vanligt i bruna toner dock denna gånga är det i roséguld eller mer åt det rosalila bruna hållet.
NAKED 3 kommer i en ytterkartong med snyggt roséembalage och med NAKED 3 om guldig text. Själva paletten är också i samma roséguld med guldtext och har ett vågmönster på ovansidan.
De tolv ögonsuggorna går från ljus till mörk och i paletten finna också en dubbelsidig ögonskuggspensel.
 Strange - Dust - Burnout - Limit
 Buzz- Trick - Nooner - Liar
 Factory - Mugshot - Darkside - Blackheart
Med i NAKED 3 kom också prover på deras bästsäljande ögonskuggsprimer i färgerna Original, Eden, Sin och Anti-Ageing...
... samt en dubbelsidig makeup pensel för ögonen.
Jag tycker att de tre paletterna skiljer sig rätt så mycket åt, dock enbart i färger då kvalitén är den samma. Just i NAKED 3 är det två ögonskuggor som jag inte tyckte var någon höjdare (Dust och Buzz), dessa var glittriga och mycket av pigmenten föll ner på kinderna. De övriga 10 färgerna höll bra pigmentering och var lätta att jobba med. Då var trekanten av NAKED fulländad!

2 kommentarer:

  1. Tycker att paletten ä'r jättefin med finstämda färger i soft harmoni! Gillar dock inte heller glittersnö på kinderna:)

    SvaraRadera
  2. Den är klart användbar, nix ingen snö här heller ;)

    SvaraRadera