torsdag 9 september 2010

MAC PRO Longwear Lipcreme

Nu i september ska det komma tre kollektioner från MAC den stora Fabulous Felines, Nail Trend F/W 2010 och Prolongwear. Varken Fabulous Felines eller Nail Trend hade kommit upp i Malmö då jag var där på release datumet den 8:de. Dock hade Prolongwear kommit upp som består av en ny sorts foundation, concealer och läppstift, alla med extra hållbart resultat.

Jag valde att köpa ett av de nya läppstiften eller läppkräm som MAC vill beskriva den nya formulan som. Det släpps 12 färger i alla möjliga nyanser.


Den nya läppstiftshylsan ser verkligen fin ut och ger ett lite lyxigt intryck.

Jag valde färgen Unlimited som är en mid-tone muted rose.
Läppkrämen glider väldigt lätt på läpparna och känns lite som silikon, den torkar snabbt till en rätt så torr yta och sitter på väldigt bra. Gillade verkligen färgen som jag valde, helt enkelt ett säkert kort!

2 kommentarer:

  1. Fint stift-eller kräm. Men undrar om konsistensen kan passa mina ganska fnasiga läppar?

    SvaraRadera
  2. Kör med pealing så löser det sig säkert!

    SvaraRadera