söndag 12 september 2010

Recension: MAC Face & Body Foundation

Tänkte ge mig på en recension av MAC´s Face & Body Foundation. Den innehåller 120 ml och kostar ca 320 kr (jag köpte min i Köpenhamn och betalade 270 DKK). Det är en foundation som fungerar till både ansiktet och kroppen jag upplever att täckningen är lätt till medel men går att bygga på. I MAC´s foundation system är jag en NC20 den som går mot det gula hållet så jag köpte färgen C2, den funkar bra både på kropp och aniskte.

Jag tycker att man får mycket foundation för pengarna dock bör man använda den för den kan bli dålig med tiden om den får stå länge det är viktigt att skaka den innan man applicerar den på huden. Doften är lite udda och även konsistensen kan upplevas som lite klibbig i början innan den han torkat.
Face & Body Foundation är vattenbaserad och vattenresistent och ger ett skirt och naturligt resultat men även hållbart. Den passar all hudtyper och innehåller vårdande ämnen.

C2
Sigma Duo Fibre Brush F50 samma som MAC #187
Jag applicerar foundation:en med hjälp av Sigma´s duofibre borste F50, eftersom den är väldigt dryg räcker en lite mängd som jag häller dirket på borten. Sedan duttar jag ut detta i ansiktet och buffar in det mer små cirkelrörelser. Avslutar med ett seting puder t.ex. MAC´s Prep+Prime Transparent Finishing Powder för att fixera foundation:en.

För att sammanfatta tycker jag att den är väldigt enkel att applicera och redultatet blir mycket bra, dock behövs det något puder att fixera med. Mängen på 120 ml och resultat gör att det bli ett starkt Väl Godkändt.

4 kommentarer:

  1. Tack för recensionen, den här är jag sugen på! :)

    SvaraRadera
  2. Thanks for the review, it sounds very good :) I've heard many things about it too :)

    SvaraRadera
  3. Blir bara lite skeptisk inför att den kan bli dålig så snabbt. Dessutom skumt att doften är sådan. Oparfymerad?

    SvaraRadera
  4. Tror inte att du behöver vara rädd för att den ska bli dålig hur snabbt som helst :) Oparfymerad tror jag inte att den är men den är snäll ändå!

    SvaraRadera