måndag 14 maj 2012

MAC Hey, Sailor! Collection - Eyeshadow & Powerpoint Eye Pencil

Då är det dags att börja visa er mina saker jag har köpt från MAC´s sommarkollektion 2012, med det härliga namnet Hey, Sailor!. Jag kommer att dela in inläggen efter användnings områden som t.ex. kommer det saker för ögonen tillsammans. Överlag kan jag säga att jag är väldigt förtjust i kollektionen och vad jag har förstått är de det röda läppstiftet Red Racer och den gröna ögonskuggan Feeling Fresh samt rougerna som har sålt slut snabbast. Alla ytterförpackningar är vit och blåa i ränder och har en röd insida, och själva produkt förpackningen är i glansig blå plast med ränder på vissa är de vita. Jag skulle säga att kollektionens färger är rött, guld och vitt med mjuka toner av persika och rosa. 

Denna gång har faktiskt vi i Europa kollektionssläpp innan USA med att få tillgång till Hey, Sailor!, som har släpp den 26 maj vilket är kul. Jag har denna gången lånat display bilden från beautyicon och här ser vi också face-delen till vänster respektive colour-delen till höger. Som vanligt är det en stor kollektion med 39 delar på några väskor, jag själv köpte tio av sakerna utöver de jag redan har visat er.     
 
Inom ögon-saker släpptes det tre Powerpoint Pencil och fem Eyeshadow samt två pigment. Jag köpte alla tre ögonpennorna och två av ögonskuggorna. Av ögonskuggorna hade jag redan Jaunty och Crystal Avalance och den blå Nautical Navy var väldigt fin, men jag använder inte blåa ögonskuggor så mycket så jag hoppade.
 
 Powerpoint Eye Pencil i färgerna Hangforged (metallic yellow gold), Blue Strip (dark navy) och Emerald Sea (kelly green).
 
Eyeshadow i färgerna Feeling Fresh (bright green) och Barefoot (tarnished gold).
Powerpoint pennorna är nästan identiska med de tre ögonskuggorna i samman färg, vilket är lite kul. Alla var pigmentrika och var lätta att jobba med.

1 kommentar:

  1. Himla fina köp! Jag nöjde mig med Feeling Fresh, men vill egentligen ha mycket mer :)

    SvaraRadera