söndag 13 maj 2012

Recension: Clinique Super City Block SPF 40

Jag fick hem den nya Super City Block SPF 40 från Clinique och jag har håll på att testa av den nu under ca två månaders tid. Super City Block är en typ av primer som ska skydda huden i ansiktet mot yttre faktorer, appliceras efter dagkräm och innan foundation. En tub på 40 ml kostar 275 kronor.  
 
Jag har använt Clinique Super City Block SPF 40 både ensam med lite mineral puder över och som det står i beskrivningen till krämen. Då jag enbart har haft Super City Block upplever jag att min hud blir lite torr och irriterad, dock fungerar det bra med en dagkräm under. Jag känner mig också "duktig" då jag har den höga SPF:en i ansiktet och jag har främst använt den under soliga dagar. Ett samlat betyg på Clinique Super City Block blir ett starkt Godkänt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar