fredag 29 juni 2012

484 nagellack och några till - eller helt enkelt min nagelacks samling 2012!

Förvaring är A och O och när mina två lådor i min Helmer byrå var överfulla var det dags att ändra om och förbättra! Jag tänkte att jag skulle visa er min nagellacks samling så håll tillgodo :)
Jag började med att lägga ut alla mina nagellacks flaskor på badrumsgolvet för att få en överskådlig syn samt att sortera i högar efter märket. Det blev en hel del, närmare bestämt 484(!) stycken. Jag började sedan ställa iordning nagellacken i min Helmer byrå från IKEA och nedan följer innehållet i de fyra lådorna.
OPI i massor - hela 111 stycken.
China Glaze ligger på 64 stycken nagellack för tillfället, men jag har beställt några färger från deras Summer Neons kollektion och då landar vi på 68 stycken. 
I låda nummer tre hittar vi nagellack från Essie - 37 stycken, både små och stora flaskor. Här har jag också Orly, Models Own, Gosh, Make up Store, Nubar och enstaka flaskor från dyrare märken.
Jag skulle kunna säga att låda nummer fyra är "sverige"-lådan. Isadora, Depend och H&M dominerar, men även flera Mavala och en liten blanding av Loreal och Maybelline.
Jag har en låda till eller mer en förvaring av mina nagellack från MAC 35 st., Chanel 7st., Deborah Lippmann 11 st. och ett från Dior.

3 kommentarer:

  1. Som en skattkammare fylld av läckra färger. Tack för titten:)

    SvaraRadera
  2. Älskar såna här inlägg! Alltid kul att se folks samlingar. :-)

    SvaraRadera
  3. Älskar också bilder på samlingar, så tack så mycket för att du visar upp dina fina nagellacksskatter! :-)

    SvaraRadera