torsdag 28 juni 2012

Recension: Waterclouds Color Shampoo & Color Conditioner

För drygt en månad sedan fick jag hem shampo och balsam i Waterclouds nya serie för färgat hår. Detta passade perfekt nu när jag är nyfärgad och allt!

Color Shampoo:
"Ett skonsamt och vårdande schampo som är utvecklat för att skydda och bevara färgen i håret. Produkten hjälper till att stimulera keratinfibrerna som återbygger och skyddar håret. Color Shampoo innehåller havsmineraler som återfuktar och ger håret lyster och följbarhet samt Havtornsbär som tillför Omega-7, glans och UV-skydd."

Color Conditioner:
"Ett vårdande balsam som är utvecklat för att skydda färgen i håret och framhäva färgens glans. Color Conditioner innehåller extrakt från blomman Golden samphire, som har en färgbevarande effekt på håret. Produkten innehåller havsmineraler som återfuktar och ger håret lyster och följbarhet samt Havtornsbär som tillför Omega-7, glans och UV-skydd. Håret blir återfuktat, glansigt och lätthanterligt."

Waterclouds Color Shampoo och Conditioner kostar 130 kr styck och innehåller 200 ml.
Vi börjar med förpackningen som jag tycker är väldigt fin och tilltalande i sin design. Doften upplever jag som lite fruktig och en aning blommig och färgen är lätt rosatonad. Shampot löddrar på bra och håret känns rent och fräscht efteråt, även lite luftigt. Balsamet är rätt så lätt i som formula och det känns mjukgörande för håret samt att det bli väldigt mjukt. Dock blir håret snabbare fett om jag använder de två produkterna tillsammans än om jag bara använder shampot. Hur vidare de har gjort att jag har behållit mitt färgade hårsvall - vet jag inte, men jag gillar duon och shampot får ett Väl Godkänt i betyg och balsamet ett starkt Godkänt.

1 kommentar:

  1. Verkar som om du har satt relevanta betyg på produkterna:)

    SvaraRadera