söndag 17 juni 2012

Söndagsenkät

Anne som har nagellacksbloggen Nailtastic har snickrat ihop en liten enkät till alla som känner sig manade. Jag hänger såklart på!

Hur länge har du varit en nagelnörd?
Jag har nog alltid varit en nagelnörd, men då jag fick nyss om färgen For Audrey som China Glaze hade släppt för att matcha de ljusblå askarna från Tiffany & Co var jag fast. Sommaren 2009 började att leta runt och hittade sidan Transdesign.com och jag hade hittat hem. All kunna köpa nagellack billigare och dessutom innan de kommer hit blev ett väldigt plus i kanten.

Hur många nagellack har du i din samling?
Senast jag räknande var det 480 plus en del under- och överlack.

Om du bara fick välja lack från ett märke från och med nu, vilket märke skulle du välja?
Svår fråga men det står mellan Deborah Lippmann, OPI och Essie, antaglien OPI.

Hur mycket spenderar du på nagellack och nagelvård i snitt varje månad?
Det är väldigt varierande någonstans mellan 300-800 kr i månaden.

Dyraste lacket/lacken i din samling?
Det är mina Chanel nagellack för 250 kr flaskan, jag har dock ett Dior från vårens kollektion som de hade höjt till 255 kr pga. LE-förpackning med silverkork.

Vilka är dina lemmings just nu?
Deborah Lippmann Ray of Light, Deborah Lippmann Money Now Sleep Later, Essie Of the Shoulder, Chanel Holiday #617, Nubar Pink Flame och ett svart/mörkgrått holografiskt lack som China Glaze Let´s Do It In 3D för att nämna några.

Favoritfinish?
Har har tillstörsta delen kräm- och skimmer nagellack, men duochrome är favorit finishen och väldigt vackra att se på.

Finish du bara inte klarar av?
Glitter nagellack är ett big no no!

Vilka nagelvårdsprodukter klarar du dig inte utan?
Ett bra underlack som Mavala Base Coat, min handkräm från The Body Shop Hemp Hand Protector, min glas nagelfil från Depend och ett snabbtorkande överlack som t.ex. Essie Good to Go eller Mavala Minute Quick-Finish.

Vilket lack pryder dina naglar just nu?
Just nu har jag Essie Instant Hot från deras Wedding kollektion 2012.

3 kommentarer:

  1. Ja det var många lack det! Själv har jag väl så där 4-5 stycken. Mitt favoritlack är faktiskt färgen Velvet från Mavala. Gillar alla lack i skalan brun.rosa-touch av ljunglila.

    SvaraRadera
  2. Jo, 480 nagellack är en hel del :)

    SvaraRadera