lördag 23 juni 2012

Recension: The Body Shop Warming Mineral Mask

Jag gillar saker som man märker att det händer lite, som t.ex. The Body Shop Warming Mineral Mask. En mjuktub innehåller 100 ml för 165 kr. På The Body Shop´s hemsida står följande:

"En djuprengörande mask som känns skönt varm på huden. Kaolinlera, tång och eteriska oljor rengör på djupet och gör huden skönt mjuk och smidig. Lämplig för alla hudtyper men speciellt för dig som har fet hud eller kombinationshud." 

Jag har använt masken på lätt fuktat ansikte, masken reagerar då och blir varm. Sedan har jag låtit den sitta på i ca 5 minuter innan jag har sköljt av med varmt vatten.  
Jag tycker verkligen om att den blir varm då masken kommer i kontakt med vatten, fast jag har använt mig av MAC Fix+ för att återfukta ansiktet efter rengöringen och innan masken. Dock skulle jag vilja att masken torkade till en torr lite kakig yta innan det är dags att skölja bort den, detta kanske beror på hur mycket vatten man har innan applicering. Jag har inte speciellt fett hy utan den är mer lite torr och behöver fukt, , men så jag kanske inte är riktigt rätt person för just denna typ av mask, men jag gillar den ändå och min hy känns behaglig. För att summera är det en bra rengörande ansiktamask till ett bra pris och betyget blir ett starkt Väl Godkänt. 

1 kommentar:

  1. Förstår vad du menar med att känna att den aktiveras men antar att den är bra ändå:)

    SvaraRadera