fredag 8 juni 2012

Recension: MAC Duo-Fibre Tapered Brush #286

Med MAC Naturally som släpptes i januari kom en ny borste, MAC Duo-Fibre Tapered Brush #286. Borsten som är en blanding mellan syntetiskt- och naturligt hår är lämpad till att använda till ögonen och ska vara bäst till mineral ögonskuggor. Jag köpte min på Kicks.se för 330 kr och jag har för mig att den skulle bli permanent i sortimentet hos MAC. 
MAC Duo-Fibre Tapered Brush #286 är en ögonskuggspensel för att använda främst till mineralskuggor. Den har en smalare topp och lite fluffigare på mitten, där toppen har syntetiska hår och mitten och botten har naturhår. Jag har använt den främst till att applicera skuggor till globlinjen.
För mina ögon är MAC #286 lite för stor för att få en snygg och definierad globlinje då jag vanligtvis använder MAC #222. Den har dock upp pigmenten väldigt bra och håller de på plats i den vita delen medan den svart blandar på mjuk och bra. Borsten är dyr och jag tycker att det finns bättre från MAC till att använda för att blanda skuggor i globlinjen och betyget blir därför ett Godkänt.   

2 kommentarer:

  1. Ja det var ju väl dyrt för en borste som endast förtjänar ett godkänd i betyg.

    SvaraRadera
  2. Jag ÄÄÄLSKAR att använda den till att lägga concealer under ögonen! Alltid den jag sträcker mig efter på jobbet :) / MAC tjej

    SvaraRadera