onsdag 26 september 2012

MAC Pro Longwear Blush Rosy Outlook

Jag har länge tyckt att rouger tappar sin färg på kinderna uppåt dagen och jag tänkte att jag skulle passa på att testa på de nya Pro Longwear Blush:en som kom med MAC Office Hours kollektion. Dessa rouger kommer att stanna i MAC´s permanenta sortiment. Jag måste säga att de håller ganska bra på kinderna allt eftersom dagen lider mot sitt slut, enligt info ska de sitta i ca åtta timmar. Den är dock väldigt ljus i sin pigmentering och väldigt "flygig" i sin finish.  
Den färg som jag valde - lite för att den skulle passa till både varma och kalla make-up:er - är fägen Rosy Outlook (detta är samma namn som MAC hade på en ögonskugga för några år sedan...).
MAC Pro Longwear Blush Rosy Outlook - light yellow pink
Som ni ser är färgen Rosy Outlook väldigt ljus på min swatch, men den är helt okej på kinderna och lätt att bygga upp till önskad intensitet. Som sagt är denna rouge väldig flygig i sin formula och det är bäst att arbeta med en mjuk fuffig borste som inte sveper omkring rougen för mycket.

3 kommentarer:

  1. Tanken med hållbar rouge är jättebre men synd att formulan är flygig. Fint färgval du gjorde!,

    SvaraRadera
  2. Himla fin nyans, ser alldeles perfekt ut!

    SvaraRadera
  3. Den är en väldigt fin persiko färg!

    SvaraRadera