fredag 14 september 2012

Recension: GlamGlow Tingeling & Exfoliating Mud Mask

Jag har velat testa den nya masken från GlamGlow ett bra tag och på Kicks frågade jag efter ett produktprov. Efter flera frågor bild det många burkar :) GlamGlow ska vara en 10-minuters askunge behandling i en liten burk. Den lerbaserade masken består också av grönt te, murgröna, vulkaniska mineraler, gurka och lavendel - alla med goda egenskaper för att skapa en fin hy. 

Applicera ett tunt lager på ren torr hy och låt torka under 10 minuter. Efter 10 minuter till sätt lite vatten och skrubba lätt för en peeling effekt. Det bästa är att använda masken två gånger i veckan. En burk innehåller 50 ml och kostar 449 kr, beräknad mängd per gång är 5 ml vilket skulle räcka till ca 10 gånger.   
 
GlamGlow Tingeling & Exfoliationg Mud Mask är bland de bästa masker som jag har testat! Jag gillar då man har applicerat en ansiktsmask och att den torkar till en stram torr yta - det gör absolut Mud Mask. Det är också bra att efter man har haft på Mud Mask i 10 minuter ska med lösas upp och peelas av vilket känns som en 2-i-1 produkt. Huden bli verkligen ren och den känns som "ny" med en ny lyster och tittar man noga är huden lite blank på ett bra sätt. GlamGlow Mud Mask får betyget Mycket Väl Godkänt!

1 kommentar:

  1. Verkar härlig så jag borde också fixat gratisprover:)

    SvaraRadera