måndag 24 september 2012

MAC Face & Body Collection - swatches

Av de sex MAC kollektioner som släpptes under september månad var jag väldigt nyfiken på MAC Face & Body Collection. I denna lilla kollektion bjöds de på skulpteringskrämer, pressade pigment och två nya borstar detta tillsammans med MAC Face & Body Foundation som har kommit i en ny mindre flaska på 50 ml. Jag gillar skulptering av ansiktet och denna gången blev det två skulpteringskrämer, ett pressat pigment och en ny borste.
MAC Flat Contour Brush #163 är gjord av mjuka syntetiska hår då den är tänkt till att skapa konturer i ansiktet. Den fungerar även till att applicera foundation eller till en krämrouge. Dock bli resultatet väldigt skarpt så tänk på att sudda ut kanterna med tex. en duo fibre brush (MAC #187 eller #188).
Jag köpte först en färg på PRO Sculpting Cream (Pure Sculpture) och en av Pressed Pigment (Warming Heart) för att se hur jag gillade dom. Detta resulterade att jag köpte en färg till (Coffee Walnut) av PRO Sculpting Cream som drar mer åt en kall ton än den första som är mer varm. Just skulpterings krämerna är väldigt mjuka och krämiga och de torkar till en pudrig yta. De pressade pigmenten är rätt så glittriga och jag upplever de som lite drössiga, det gäller att vara försiktig och arbeta med en klistrig bas.
MAC PRO Sculpting Cream Pure Sculpture - neutral pink beige
MAC Pressed Pigment Warming Heart - highlight powder in NW20
(L-R) Pure Sculpture och Warming Heart
Det blev som sagt även en till skulpteringskräm i en lite mörkare och kallare brun. Coffee Walnut är även den väldigt krämig och lättarbetad.
MAC Sculpting Cream Coffee Walnut - deep dirty cool brown
Jag har använt båda för att få en extra dimension till ansikte och jag gillar främst krämerna, de är enkla att få snygga och det gäller att vara lätt på handen - om man vill ha mer färg jobba efter lager på lager principen. Vad det gäller Flat Contour Brush #163 har jag haft den mest för att definiera och sedan suddat ut med MAC #187. Alla saker från MAC Face & Body Collection förutom Face & Body Foundation är i LE så passa på om det är något du gillar.

1 kommentar:

  1. Gillar tanken på att kunna skulptera, att framhäva och att trolla bort. Har du några tips på att framhäva kimdbenen o att trolla bort dubbelhakan?:)

    SvaraRadera