onsdag 3 augusti 2011

Balenciaga Paris 10. Avenue George V - är nu min!

Dettta har verkligen varit min vill-ha parfym som jag har skrivit om innan. Den nya doften från Balenciaga med namnet Balenciaga Paris säljs bara på NK i Stockholm och på Magasin i Köpenhamn. Dock köpte jag den genom tax-free:n från Turkiet och det blev ett bra pris cirka tvåhundra kronor mindre är om jag hade köpte den över disk plus att flaskan är på 50 ml.
Balenciaga Paris 50 ml Edp



Parfymen kommer i en lite svart tygpåse, lyx!



Det är en enkel stilren glasflaska och en trevlig kork.


Hur luktar Balenciaga Paris nu då? Jag kan säga att den är åt det lite varmare hållet med toner av bergamott, violblad, peppar, nejlika, eklav, cederträ, patchouli, vetiver och labdanum. Vid första kontakt med huden är den rätt så enkel och sval, men den vidar utvecklar sig till en lite mörkare och tyngre doft utan att vara för tung.

1 kommentar:

  1. Verkligt lyxigt förpackad väldoft. Har för mig att doften är unik i sitt slag?!

    SvaraRadera