måndag 29 augusti 2011

Chanel #529 Graphite

Som nagellack nummer två från Chanel blir det det vackra och unika Graphite #529. Jag hade bestämmt mig direkt från början att jag skulle bara ha Péridot #531 (kommer i ett senare inlägg) och sedan ett nagellack till. Det stod då mellan Quartz och Graphite. Tänkte att Quartz var lite mer vardagsfärg och ett bra komplement till Péridot, men när jag såg den vackra Graphite fick den och flytta hem till mig :)




Det är en rätt svårbestämbar färg där basen är åt det stålgråa hållet medan skimmer/glittert i är en varm guld färg.






Nagellacket var väldigt lätt lackad och täckte underbart bra, jag har använt två lager av Graphite på bilderna men det funkar med ett också. Ytan blir inte speciellt knottrig som den ibland kan bli av lite större skimmer nagellack. Färgen är helt underbart metallisk och detta är ett mycket unikt nagellack som iallafall inte jag har nåot liknande innan.

2 kommentarer:

  1. Tack Kerstin, japp det är verkligen superfint och lite udda!

    SvaraRadera
  2. Mycket sparkling och dekorativt. Unikt!

    SvaraRadera