fredag 16 mars 2012

MAC Nail Lacquer Kid Orange

Jag blev väldigt positiv överraskad av nagellacket Kid Orange från MAC Shop MAC, Cook MAC. Det är ett härligt röttorange jelly nagellack och känns verkligen vår- och sommarlikt. Jag brukar inte använda samma nagellack mer är två eller max tre dagar men Kid Orange lackades på under fredagen och på söndagen bättrades det på där det hade skaft av i färg och sedan hade jag det till på tisdag. Just att det är i jelly formula gör att det blir lättburet och inte så intensivt i färgen - som verkligen sticker ut, men på ett bra sätt :)
Jag skulle säga att Kid Orange är en jellykräm och färgen är en blandning mellan rött, orange och lite korall i. MAC beskriver färgen som en "coral cream".


Jag har använt underlack Super Base från Mavala, tre lager av MAC Kid Orange och haft Minute Quick-Finish från Mavala som överlack.

1 kommentar: