fredag 23 mars 2012

Recension: Formula 10.0.6 So Totally Clean

So Totally Clean kom faktiskt redan 1933 och är utvecklat av en kemist, det såldes då enbart på apotek i USA. So Totally Clean från Formula 10.0.6 är en duo produkt som ska rengöra och återfukta som ett ansiktsvatten på samma gång. Det är en effektiv rengöring som aktivt tar bort fett, smuts och orenheter samtidigt som den verkar uppfriskande för huden. En flaska innehåller 200 ml och kostar 99 kr.
Duo produkter är det verkligen något som funkar, tänk hur mycket balsam eller shampoo är det i en 2 in 1 och ibland 3 in 1 då man har slängt med lite duschkräm också! Jag är en person som gillar har allt uppdelat som t.ex. kamera, ipod och mobiltelefon detta gäller även hudvård. Rengöring, ansiktsvatten, serum och hudkräm så ska det vara.

Denna produkt har jag testat som en enkel rengöring då jag inte har haft smink på mig och jag har sedan återfuktat med mitt ansiktsvatten från Biotherm. Jag undra vilken hudtyp den riktar sig till? Av texten att säga "deep pore cleanser" som står på utsidan tänker jag direkt fett- eller problem hy. Jag upplever också att dessa produkter brukar innehålla en hel del alkohol och ha lite starkare dofter.


Jag använder en lite mängd på en bomullspad och det första som jag känner är den starka doften som sticker lite i ögonen och känner att det är alldeles för "alkoholigt" för min torra och lite känsliga hy. Vist den tar bra bort orenheter så So Totally Clean kan säkert passa något med rätt hudtyp, dock inte mig och jag hade inte skippat ansiktsvattnet. Så jag ger ett Godkänt i betyg.

1 kommentar:

  1. Det ska inte vara för starkt ansiktsvatten. För oss med torr och känslig hy kan det t om vara direkt förödande! Den här verkar påminna om ansiktsvattnet Cosmedin som fanns redan på 70-talet. Jag säger:no, no!!!

    SvaraRadera