lördag 31 mars 2012

OPI Shatter the Scales

I sommarens kommande OPI The Amazing Spider-Man kollektion kommer också ett shatter lack som har fått namnet Shatter the Scales (aka. Shatter Green) och är lite metalliskt mörkgrönt. Jag fick detta utöver det blå OPI Into the Night som jag har visat innan. Jag är rätt så trött på shatter lack men de verkar sälja bra i USA så OPI fortsätter att släppa ny färger. Just denna gröna passar dock bra in i temat och ska väl symbolisera spindelnät.

Jag har testat att enbart applicera OPI Shatter the Scales som ett vanligt nagellack och det funkar om man inte har något lack under utan bara på en "ren" nagel, här till vänster ser ni två lager och överlack från Orly. Till höger har jag ett enkelt underlack och sedan har jag låtit nagellacket krackelera och sedan överlack.

1 kommentar:

  1. Kan tycka att det högra exemplet känns roligast och mest nytt!

    SvaraRadera