onsdag 1 juni 2011

Fårade/Randiga naglar...

...är något jag har och har nu försökt att söka hjälp hos en Ridge Filler. Jag förstår ju att det har att göra med livsstil och liknade hur nageln blir, men det är inte så snyggt. Jag har tidigare försökt att polera nagelytan med en buffer men jag upplever att nageln blir tunn och går sönder lättare. Nu har jag då köpte en Ridge Filler från Mavala och ska se om det fungerar under nagellacken då den ska fylla ut fårorna och jämna till nagelytan.
Här är två bilder på mina naturliga naglar och jag har försökt att visa ränderna i dom.




Hur ser era naglar ut och vad gör Ni för att hålla de fina?

2 kommentarer:

  1. Kan vara svårt hålla naglarna fräscha och fina, inte minst när man hanterar flyttlådor. Funderar på varför buffern gör dem sköra, borde det inte vara tvärt om? Jag menar att när naglarna buffas så stimulerar det väl blodcirkulationen och därmed också kvalitet och återväxt?

    SvaraRadera
  2. Mina naglar skivar sig jämt och sedan bryts de...:((

    SvaraRadera