fredag 24 juni 2011

Recension: KMS California Sea Salt Spray

KMS California är ett märke som jag gillar och tycker är lite kul. Med min beställning från Beautybay kom Sea Salt Spray från KMS Californias Hairplay serie. Sea Salt sprayen innehåller 200 ml och jag betalade 120,30 kr utan frakt från Beautybay. I svenska butiker ligger priset på 219 kr. Sea Salt Spray passar bra till tunna fina hår som behöver lite volym, flexibilitet och textur - resultatet en sexy beachlook.
Man kan applicera Sea Salt Spray på lite olika sätt;
1. I torrt hår och sedan lufttorka.
2. I nytvättat hår för en effektiv effekt.
3. I torrt hår, tvinna sedan håret och låt torka några minuter. Lös sedan upp och styla sedan håret med fingrarna.
4. Spraya i torrt hår och fördela sedan sprayen med fingrarna.
Jag har testat Sea Salt Spray på lite olika sätt. På mig fungerar det bäst att applicera i torrt hår och sedan kamma igenom med fingrarna. Det blir en bra lite "smutsig" känsla just som man vill ha. Håret blir lätt att styla och jag tycker att frisyren håller bra sedan. Jag är riktigt nöjd och på grund av det bra priset blir betyget ett starkt Väl Godkänt.

1 kommentar:

  1. Tack för bra tips! I mitt babytunna hår skulle en saltvattensprej säkert göra skillnad. Ska testa

    SvaraRadera