fredag 17 juni 2011

MAC Fashion Flower Collection - swatches

Jag hade tänkt att visa er lite av sakerna som kommer i MAC´s juli kollektion Fashion Flower. Sedan tidigare har jag läppstiftet Ever Hip som kom med Liberty of London kollektionen mars 2010. Även tre av de permanenta ögonskuggorna som släpps med det fina blommönstret har jag köp sedan innan Free to Be är även den från Libert of London och de andra är Aqua som från början var en pro-skugga men släpptes med Dare to Wear augusti 2010 och Lucky Green.


Eye Shadow i Fresh Daisy



Så söt!

Lipstick i Growing Trend



Fresh Daisy till vänster och Growing Trend till höger

Fresh Daisy är en ögonskugga i frost finish och MAC beskriver den som en frosty white yellow.

Growing Trend är i amplified formula och är täckande i sin finish. MAC beskriver den som en midtone taupe nude. Jag upplever denna väldigt lik Viva Glam lipstick i Gaga II, dock är Growing Trend mer beige och Gaga II mer åt det bruna hållet.

1 kommentar:

  1. Growing trend kan jag tycka är lite i ljusaste lager- men det är så klart en smaksak.
    Fresch daisy såg inte alls så silvrig ut i asken som på swatchen.

    SvaraRadera