onsdag 15 juni 2011

Smashbox Flamingo

Sommaren går i koralliga toner och jag passade på att köpa en härlig korallig ögonskugga perfekt för sommarens sminkningar. Det är den korallguldiga ögonskuggan från Smashbox i färgen Flamingo. På Smashbox hemsida står det att färgen är en coral pink with soft shimmer. Där skimmert vill jag säga går mot guld och finishen är lite av en frost.




Jag har testat på två olika ögon make-up:er med Flamingo som bas. Den jag gillade mest var att ha Flamingo över hela locket och sedan Bobbi Brown Brunt Sugar i globen och en mörkbrun eyeliner sedan att avsluta med svart maskara, enkelt med en twist.



Här har jag bara tagit lite skugga och gjort en enkel swatch på handen, dock är Flamingo relativt pigment rik. Jag vill säga att färgen är rätt så lik NARS Orgasm Blush.

Vid en titt i min MAC palette hittade jag några andra liknande färger. Överst till vänster Expensive Pink som är en veluxe pearl (pink with duochrome gold) och underst till vänster Paradisco som är en bright pinky-coral with pearl (frost) och sedan till höger Flamingo.

Från vänster; Flamingo, Paradisco, Expensive Pink
Jag kände för att jämföra de tre skuggorna och skilnaderna är inte stora. Enkelt skulle jag säga att om man blandar Paradisco och Expensive Pink så är resultatet Flamingo. Paradisco är mer rosa och Expensive Pink är mer starkt korall guld. Medan då Flamingo är rosa färgad med lite korall i sig med guld skimmer.

4 kommentarer:

  1. Den är en storfavorit hemma hos mig!

    SvaraRadera
  2. Den är riktigt trevlig plus att den är enkelt att kombinera med andra skuggor.

    SvaraRadera
  3. Dessutom sticker färgen ut lite "lagom" mycket:)

    SvaraRadera