lördag 18 juni 2011

Enkätutmaning: Sommarmejk 2011

Jag blev utmanad av Sublimt till en liten enkät undersökning såhär i sommar tider. Såklart vill jag vara med och det är alltid kul då man blir lite utmanad av sina "kollegor".



Sminklook i sommar? Självklart säger jag färg med betoning på korall och guld gärna med ett par färgstarka läppar till det.

Nån bronzer? Absolut och nu vill jag att den ska vara i puder form och matt.

Bästa knepet för sommar mejkupen? Det blir att less is more. Det är inte speciellt skönt att ha varm och rinande foundation i ansiktet. Satsa istället på en färgad dagkräm eller lättare foundation och gärna med spf.

Mer knep? Bronzer, maskara och ett läppstift eller läppglans med färg räcker finfint i sommar. Ett extra tips kan vara att ha med en lite aniktsspray i väskan, den svalkar skönt i värmen.

Bästa köpet inför sommaren? Paletter är jag väldigt förtjust i det är enkla att ta med och går att kominera fint tillsammans.

Sämsta köp? Tror att det är en för mörk bronzer och för skimmrande som man ändå inte kommer att använda för att man inte kommer att bli solbränd så att den passar ens hudton. Även de fina bronzer seten som brukar komma under sommaren från t.ex. Dior, Chanel och YSL.



Jag har funderat på vem jag ska utmana till denna lilla enkät. Många av de beautybloggar som jag läser har redan få sin utmaning, så det får bli att hänga på om man vill :)

1 kommentar:

  1. SPF i kräm, läppglans, solpuder utan glitter och solglasögon:)

    SvaraRadera