måndag 9 augusti 2010

Recension: Urban by Björn Axén Sparkle explosion och Get your bangs straight

Jag har fått förmånen och möjligheten att testa två nyheter från Björn Axén i deras Urban-serie den lite hippare och coolare hårproduktsserien. Har har under en veckat tid testat på främst den ena av de två produkterna; Sparkle Explosion. Get your bangs staright har jag dock testat på men inte under denna tid, det har dock sin förklaring i och med att jag inte har lugg :)

Sparkle Explosion innehåller 200 ml och har ett rek. pris på 130:-. Sparkle Explosion är en glansspray som ska göra håret skinnande och ge de lyster, den naturliga hårfärgen ska även förstärkas. Håret ska inte tyngas ner och kännas fett. Sprayen används på torrt hår ca 20 cm ifrån. Sparkle Exposion innehåller UV-skydd och kan användas på hela den färdiga frisyren eller enbart i topparna.
Det första som slog min då jag testade Sparkle Explosion var den goda doften. Håret blir skinnande och glansigt precis som produkten lovar. Jag kan dock uppleva att just mitt hår blir aningen fett. Jag upplever att Sprakle Explosion lever upp till sitt ändamål och får Väl Godkänt.

Get your bangs straight innehåller 150 ml och har ett rek. pris på 110:- Spraya över din torra lugg för att hålla den på plats och ta bort alla yviga hårstrån. Huden under luggen kan andas och du slipper fett hy i pannan. Luggen får en torr känsla men är även mjuk och flexibel. Innehåller UV-filter och skyddar hårets färg och kvalite. Man kan även använda Get your bangs straight i hela håret för att få en fräscha upp frisyren snabbt.
Jag har som sagt inne lugg men testade den i hela håret för att känna på sprayen, upplevde att den fungerade och får betyget Godkänt.

1 kommentar:

  1. GRATTIS att du äntligen får skickat till dig grejer att prova. Kanske kommer mer så småningom....

    SvaraRadera